تحذير

تحذير : هذه المدونة تخضع لقانون حماية حقوق الملكية الفكرية ونحذر من نشر أو نقل أي نص أو مقال للكاتبة.. دون نسبه للمؤلفة.. في أي وسيلة

انا قولتلكوا اهوا ... محدش ياخد فى ايده حاجه وهوا طالع ويعمل نفسه مش واخد باله
سيبوا كل حاجه مكانها

نورتنــــــــا

نورتنـــــــــا...........

نورت مدونتى الى هيا مدونتك .... ماهو همى هوا همك .... وجرحى هوا جرحك
وفرحى برضه فرحك
مصرى او سعودى...... اماراتى او لبنانى .... خليجى او تونسى
مش برضه عربى زينا
محلاوى ولا بحراوى .... شرقاوى أو اسمعلاوى .... اسكندرانى أو قهراوى
مش برضه مصرى زينا
أهلاوى ولا زملكاوى ... اسمعلاوى ولا اتحادوى
مش برضه بتحب الكوره زينا
مسلم أو مسيحى
مش برضه انسان زينا
.
لا يهمنى لونك ولا يهمنى عنوانك
يهمنى قلبك ماهو برضه بيدق زى قلبنا
.
كلمــــــــاتى هيا كلماتك
اكيد حسيت بيها أو يمكن لسه هتحس
اكيد نفسك تقولها و حتى نفسك قلب الناس تمس
.
احساسك يهمنا
ماهو انت انسان زينا

وبرضه نورتنا

الأربعاء، 6 أغسطس 2008

لست حبيبى اليوم ...........

اليوم ولأول مره أراك متلهفا
فلم أتعود أن أراك محبا .... حنونا ..... متشوقا
ولكنك كنت اليوم كذلك
ففى عينيك نهر من جنون ... من عشق .... من حب
لقد كنت دوما قاسيا لا تعرف للمشاعر من معنى
ولا عندك للأحاسيس من وقت
كنت دوما أحبك وانت لا تفهم أحساس الحب
كان قلبى يخفق وانت لا تعرف معنى الخفق
أتدرى اليوم ياحبيبى ماأتعسنى !
رغم الحب الجارف فى عينيك
رغم العشق البين بين كفيك
ولكنـــى اليوم عرفت ......
اننى لم اكن انا المقصوده بهذا العشق
لم أكن أنا المقصوده بهذا الحب
لم أكن أنا حبيبتك ...
ولم تكن أنت حبيبى يوما .....
ولا حتى اليوم
ولكن انظر للأقدار وماتفعل بنا.........
وعجب للدنيا وكيف تلعب بقولبنا........
فحبيبتك اليوم تفعل بك ما كنت دوما تفعل بى
ولكن أخبرنى الا تذكرك قسوة قلبها بشئ
لا تذكرك بقلبك الذى كان معى كالصخر
سأتركك للقدر اليوم......
فالأقدار لا تترك لأصحابها حق
.
.

ليست هناك تعليقات: